چگونه از فرش برای بزرگتر نشان دادن اتاق خود استفاده کنید
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

اکثر مردم حداقل یک اتاق یا فضای کوچک در خانه خود دارند که آرزو می کنند بزرگتر باشد. حتی زمانی که نمی‌توانید فضا خود را از نظر فیزیکی بزرگ کنید، راه‌هایی درستی برای دستیابی به احساس فضای بزرگ‌تر از طریق استفاده از عناصر دکور وجود داردکه فرش یکی از آن عناصر است. فرقی نمی‌کند که یک موکت داشته باشید یا یک فرش روی نوع دیگری از کفپوش گذاشته شده باشید، انتخاب فرش مناسب می‌تواند به فضای شما کمک کند بزرگ‌تر به نظر برسد. در اینجا چند نکته برای تحقق آن وجود دارد.

گاهی اوقات، ایجاد فضای رویایی شما می تواند با چند چالش همراه باشد. به عنوان مثال، اندازه اتاق شما اغلب می تواند تعیین کند که مبل موجود در لیست علاقه مندی شما خوب است یا خیر. طراحی اتاق های کوچک به دلیل کمبود فضا بسیار دشوار است، اما با چند ترفند ساده می توانید به راحتی چشم را فریب دهید و اتاق کوچکی را بزرگتر از آنچه هست نشان دهید. نکات طراحی خانه ما را در مورد نحوه انتخاب فرش برای فضاهای کوچک خانه بررسی کنید.

دکور خانه 4

به عنوان یک قاعده، پالت سبک‌تر و نور طبیعی فراوان بهترین راه‌ها برای ایجاد توهم فضای بزرگ‌تر و وسیع‌تر هستند، اما اضافه کردن مبلمان، فرش و دکور مناسب نیز همین‌طور است.

نـکاتی بـرای انتخـاب فـرش هایـی کـه اتـاق را بـزرگتر نشـان مـی دهند

بهترین فرش برای فضاهای کوچکتر

در حالی که فرش‌ها ممکن است هدفی مفید داشته باشند، اما آنها همچنین یک عنصر طراحی کلیدی هستند که می‌توانند موضوع یا زیبایی‌ را که می‌خواهید در فضای خود به دست آورید، ایجاد یا از بین ببرند. یکی از اشتباهات رایج در انتخاب فرش برای اتاق‌های نشیمن و اتاق‌خواب‌های کوچک، انتخاب فرشی است که خیلی کوچک است که به‌نظر می‌رسد به‌طور تصادفی در اتاق شناور است. «شما می‌خواهید که تمام مبلمان اتاق حداقل بتوانند به نحوی آن را لمس کنند. ما توضیح می دهیم که ما دوست داریم فرش را به عنوان یک قایق نجات در نظر بگیرم و همه مبلمان حداقل به یک بازو روی قایق نیاز دارند.

فرشی با رنگ روشن انتخاب کنید تا فضای خانه را بازتر کند.

توصیه می شود: «تا حد امکان از رنگ‌های روشن و سرد استفاده کنید، زیرا این رنگ‌ها باعث می‌شوند که فضا بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد.»

دکور خانه 3

استفاده از موکت در فضای خانه

نصب موکت در یک اتاق می تواند با ایجاد تداوم به بزرگتر کردن فضا کمک کند. تغییر سطوح کف باعث توقف و شروع بصری برای چشم می شود. در مقابل، داشتن فرشی که از دیواری به دیوار دیگر کشیده شده باشد به این معنی است که هیچ چیز مانع چشم نمی‌شود و در نتیجه این تصور ایجاد می‌شود که فضا بزرگ‌تر از آنچه هست است.

نحوه انتخاب فرش با اندازه مناسب

کلید استفاده از فرش برای کمک به بزرگتر نشان دادن اتاق شما، استفاده از اندازه صحیح فرش است. یکی از اشتباهات رایج تزئینی که مردم مرتکب می شوند این است که یک فرش برای بخشی از خانه انتخاب می کنند که خیلی کوچک است، و اتاق را متلاطم و نامرتب نشان می دهد در نتیجه آن را کوچکتر نشان می دهد. اندازه دقیق فرشی که برای اتاق شما مناسب است به عوامل مختلفی از جمله محل قرارگیری مبلمان بستگی دارد. همیشه به یاد داشته باشید که تمام مبلمان یک اتاق باید روی فرش قرار گیرند. اگر دستیابی به این امر ممکن نیست، حداقل پایه های جلویی مبلمان روی فرش قرار گیرد.

دکور خانه 2

 

اندازه یک قالیچه می تواند به طور چشمگیری جلوه کلی اتاق را تغییر دهد. فرشی که برای فضای شما خیلی کوچک است می تواند باعث شود اتاق احساس ناخوشایندی بدهد. و فرشی که برای اتاق خیلی بزرگ است، به طور متناقضی می تواند اتاق را کوچکتر کند. فرش با اندازه مناسب، گرما و تعادل را به اتاق می‌آورد و رنگ پایانی عالی را ایجاد می‌کند.

مشاهده فرش های جدید مدرن 1200 شانه

انتخاب رنگ فرش مناسب برای بزرگتر نشان دادن خانه

بیشتر مردم با این مفهوم آشنا هستند که رنگ‌های روشن به بزرگ‌تر کردن اتاق نسبت به رنگ‌های تیره کمک می‌کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که باید فرش سفید یا مایل به سفید را در سراسر خانه خود پهن کنید. استفاده از رنگ‌های روشن‌تر از رنگ مورد علاقه‌تان در کل فضا به گسترش بصری فضا کمک می‌کند. همچنین، رنگ‌های روشن‌تر نور خورشید (یا نور مصنوعی) بیشتری را نسبت به رنگ‌های تیره‌تر منعکس می‌کنند، بنابراین افزایش نور در فضا به تصور فضای بازتری کمک می‌کند.

الگوی فرش متناسب با فضای خانه

اگر می خواهید روی فرش یا قالیچه خود طرحی داشته باشید، مطمئن شوید که اندازه طرح متناسب با اندازه اتاق است. قاعده کلی الگوهای بزرگتر برای اتاقهای بزرگتر است. اما این قانون در سنگ نوشته نشده است و بیشتر به میزان فضای قابل رویت کف بستگی دارد. به عنوان مثال، یک اتاق کوچک که مبلمان زیادی ندارد می‌تواند الگوی بزرگ‌تری داشته باشد، در حالی که یک فضای بزرگ که مملو از مبلمان است ممکن است به الگوی کوچک‌تری نیاز داشته باشد. پوشش کف خانه جزء مهمی از دکوراسیون اتاق شما است و می تواند تاثیر زیادی بر حس کلی اتاق داشته باشد. انتخاب فرش مناسب می‌تواند به بزرگ‌تر شدن منطقه کمک کند.

اگر تمام این نکات را رعایت کرده اید اما همچنان به دنبال راه حل های اتاق خواب کوچک یا راه حل هایی برای اتاق های کوچک دیگر هستید، به فکر ذخیره اقلام فصلی در یک انبار باشید. می‌توانید ایده‌هایی را امتحان کنید تا یک اتاق کوچک بزرگ‌تر به نظر برسد، اما گاهی اوقات ما لوازم یا مبلمان بیشتری نسبت به خانه‌هایمان داریم. اندازه، امنیت و دسترسی مناسب را برای اقلام خود بیابید.

دکور خانه 5

برای مثال آخر، به نحوه استفاده این اتاق نشیمن از فرش خاکستری نگاه کنید.





:: برچسب‌ها: انتخاب فرش، انتخاب رنگ فرش، فرش رنگ روشن، انتخاب فرش با اندازه مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: